ONZE CASES

''De gedegen en uitgebreide aanpak van het project was indrukwekkend''.
''De samenwerking met andere partijen was makkelijk aan Columbus uit te besteden: perfecte begeleiding''. 

Voor een gerenommeerd hotel en conferentiecentrum ging Columbus automatisering op zoek naar een goede oplossing voor het WIFI probleem. Het uitgebreide hotel en congrescentrum kon niet voldoende internetdekking bieden aan haar (zakelijke) klanten. 

Columbus voerde op locatie een uitgebreide survey uit. In een rapportage aan de klant is aangegeven waar de mogelijke knelpunten lagen en door middel van een duidelijk, schematische opbouw (tekening) is een oplossing geboden. 

Columbus heeft daarna projectmatig bekabeling aangelegd en 44 WIFI punten in het hotel- en conferentie-gedeelte aangelegd met een dekking van 2,4 en 5 Hhz. 

Het hotel heeft inmiddels de WIFI dekking die past bij de allure van deze klant op het gebied van hotel- en conferentie-faciliteiten. 

In samenwerking met KPN heeft Columbus een VOIP project gerealiseerd voor een prachtige dierenartsenpraktijk in Zeist met ongeveer 10 medewerkers. Deze klant wilde graag overstappen naar de voordelen van VOIP en een professionele partij die dit kon installeren. De klant wilde met name geen problemen ervaren omtrent de samenwerking met meerdere partijen. 

Aan Columbus de taak om de samenwerking met KPN in goede banen te leiden en ervoor te zorgen dat zij, als projecthouder, de klant tevreden kon stellen. 

 

Klant gebruikt inmiddels geruimde tijd VOIP van KPN.

 

'' De server oplossingen van Columbus zijn op maat voor ons gemaakt en passen precies bijonze ICT doelstellingen''.

Voor een grote stichting uit Soest heeft Columbus een oplossing gevonden wat betreft de server. De oude server was traag en functioneerde niet goed met betrekking tot de vereiste bedrijfsprocessen. Daarnaast was de mogelijkheid om medewerkers thuis te kunnen laten werken van belang. 

 

De oplossing lag in een geheel nieuwe serverinstallatie en migratie van alle software. Gelijkertijd werden er op kantoor flexplekken gerealiseerd door de toepassing van Remote Desktop Service. Niet alleen is RDS geinstalleerd, maar zijn alle pc's en email omgezet naar de nieuwe server. 

 

Voor de klant is dit een wereld van verschil. Niet alleen is er met de nieuwe serverinstallatie een duidelijk verschil in de snelheid van bedrijfsprocessen, maar de stichting kan nu beter haar werknemers faciliteren op het gebied van flexwerken en thuiswerken. 

 

''De server migratie gaf ons heel veel slapeloze nachten, maar Columbus wist ons niet alleen te helpen, maar ook te ontzorgen''. 
'Het implementeren van thuiswerken bleek voor Columbus helemaal geen probleem te zijn. Ons bedrijf is er veel effectiever door geworden''.  

Een zonwering installatie bedrijf uit de regio Amersfoort zocht een oplossing voor de uitdagingen omtrent thuiswerken. Het bedrijf met ongeveer 40 tot 45 medewerkers wilde flexibeler werken door ook de collega's buiten kantoor beter te laten functioneren door bijvoorbeeld beter bereik van email.

 

De oplossing was een hybride omgeving gebaseerd op een Microsoft 365 omgeving. Doel was om de risico's tussen de cloud en de locatie van de medewerker te beperken. Hierdoor werden de basisfunctionaliteiten behouden.

 

Alle mail werd omgezet naar de cloud omgeving met een synchronisatie met de locatie. Je kunt dus altijd bij je email. Alle mailboxen zijn inclusief spamfilter omgezet naar office 365. Met Columbus als Microsoft Silver partner was dit geen probleem. 

 

''Met Columbus als ICT partner tijdens onze verhuizing naar Baarn hebben wij de beste keuze gemaakt''. 

Voor een gerenommeerd bouwbedrijf in de regio Amersfoort dat zich bezighoudt met onder andere het restaureren en inrichten van oude panden zocht Columbus ook naar een oplossing.

De bestaande server uit 2008 was niet meer toereikend en diende te worden vervangen. Niet alleen was de server traag, maar het bedrijf wilde ook dat de buitendienst met meer dan 45 mensen beter bereikbaar werd en dat thuiswerken een optie was. De uitdaging was om de grote hoeveelheid data aan bouwtekeningen om te zetten naar de nieuwe server. 

 

Columbus besluit om de server omgeving te migreren naar een up to date server. Ook werd de exchange server gemigreerd. Daarnaast is alle software omgezet en een firewall geïnstalleerd.

Een kenniscentrum uit de regio is op zoek naar een totaaloplossing en vragen hiervoor advies bij de professionals van Columbus. Een bijkomend detail is dat zij graag willen leasen en tegelijkertijd willen verhuizen van Soest naar Baarn.

Columbus biedt na gedegen advies een planmatige oplossing. Er komt een complete begeleiding omtrent de lease van alle apparatuur en een duidelijke aanpak voor verhuizing en implementatie van alle werkzaamheden. 

Zowel de verhuizing van alle netwerkapparatuur tot aan het  inrichten van alle werkplekken wordt gedaan. Columbus is verder verantwoordelijk voor alle bekabeling en het opzetten voor de thuiswerkoplossing met installatie van het office 365 pakket. 

Heeft u een vraag waarmee wij u direct kunnen helpen? Neem dan contact met ons op.